1920x857.jpg

Zašto će se u budućnosti sve više kupovati voće i povrće iz Hrvatske?

OPG Daliborka Šimić i OPG Marina Dragobratović svoju budućnost potražili su u proizvodnji voća i povrća.

Prije ove globalne pandemije, koja je zahvatila i Hrvatsku, velika većina građana prilikom razmišljanja o budućnosti naše zemlje i perspektivama za samozapošljavanje brojnih ljudi, nije poljoprivredu i pokretanje OPG-ova vidjela kao jednu od potencijalno ključnih mogućnosti. Nakon proteklih nešto više od mjesec dana praktički ne postoji osoba koja danas nije svjesna koliko je važno da se sve više orijentiramo na uzgoj kvalitetnog voća i povrća te na taj način postanemo sve manje ovisni o uvozu.

Jedni od onih koji su već prije nekog vremena svoju i budućnost i egzistenciju odlučili pronaći u proizvodnji voća i povrća, su i mali proizvođači OPG Daliborka Šimić i OPG Marina Dragobratović.

OPG Daliborka Šimić osnovali smo 2015. godine suprug i ja, a plod je zaokreta koji smo odlučili napraviti u našim karijerama i životu u cjelini. Živimo u Brodsko-posavskoj županiji te do prije pet godine nismo imali veze s poljoprivredom, ja sam radila u struci kao dentalni asistent, a suprug je imao svoj obrt koji se bavio PVC stolarijom. Suprugu nije bilo jednostavno te smo počeli intenzivno razmišljati kako se početi zajednički baviti nečim u čemu ćemo uživati i što nije tako stresno. S obzirom da imamo dosta zemlje u početnoj fazi smo uz našu kuću postavili tri plastenika, a kasnije smo dokupili još jedan hektar zemlje te se s vremenom proširili na sedam plastenika i jednako toliko prostora za vanjsku proizvodnju.

Na našem imanju uzgajamo salatu, krastavce i nekoliko vrsta rajčice te na godišnjoj razini uspijemo proizvesti oko 70 tona robe. U svakodnevnom poslu kojeg ima puno, osim supruga i mene, sudjeluju svi članovi obitelji. Uz naše troje djece, koji su svjesni našeg truda te vrlo rado pomažu, tu su i suprugovi roditelji, koji iako već u godinama rade rame uz rame s nama.

Naša proizvodnja je i u ovim uvjetima pandemije išla dalje te u ovom trenutku berbu salate privodimo kraju. Ono što nam je postao problem je nemogućnost prodaje robe na tržnici koja nam je bila standardan kanal za njen plasman. Zato smo se odmah odazvali pozivu Konzuma da pomogne nama malim proizvođačima, na čemu smo im beskrajno zahvalni. Već je krenuo otkup naših proizvoda preko tvrtke Marinada iz Donjeg Miholjca, a njihov plasman u Konzum nas jako veseli te se nadamo daljnjoj suradnji i kad prođe ova situacija s koronavirusom.

Mi kao poljoprivrednici gledamo pozitivno na situaciju u poljoprivredi jer smatramo da se u Hrvatskoj još uvijek ne proizvode dovoljne količine kvalitetne hrane. Ova trenutna situacija trebala bi sve nas potaknuti da još više proizvodimo, a trgovačke lance da uvoze manje inozemne robe a kupuju više od domaćih proizvođača.

Među one OPG-ove koji već dugi niz godina uspješno surađuju s Konzumom, plasirajući svoje vrhunske proizvode kroz njegovu maloprodajnu mrežu, je i OPG Marina Dragobratović.

Zbog dugotrajne nemogućnosti pronalaska adekvatnog posla, suprug i ja smo 2000. godine odlučili pokrenuti proizvodnju i osnovati vlastiti OPG. Na površini od jednog hektra zemlje i 2.000 kvadratnih metara plastenika uzgajamo blitvu, krastavce, kupusnjače, tikvice, dinje i lubenice. Trenutno smo u fazi branja blitve i pripremanja tla za sadnju proljetno-ljetne kulture, a zbog cijele situacije oko koronavirusa na našem imanju trenutno radimo samo suprug, djeca i ja.

S Konzumom uspješno surađujemo preko 20 godina, ali sadašnja suradnja ima posebnu vrijednost za nas jer nam je to trenutno jedini izvor prihoda i jamči nam siguran nastavak proizvodnje. Optimistično se nadamo daljnjoj suradnji koja će nam jamčiti plasmana naših proizvoda i nakon ove krize, što će nam biti dodatna motivacija kako bismo se još više približili ekološkoj proizvodnji.

U Hrvatskoj imamo odlične uvjete za proizvodnju i smatram da ljude treba što više poticati na konzumiranje domaćeg sezonskog voća i povrća te neprestano isticati neprocjenjivu važnost pčela i pčelinjih proizvoda. Smatramo da je ovo vrijeme idealno kako bi se promovirao koncept malih OPG-ova jer su obiteljski i ovise isključivo o vlastitoj radnoj snazi. Osim toga, radno su intenzivni, stalnim unapređenjem kvalitete prilagođavaju se zahtjevima tržište te vode računa o ekološkoj komponenti proizvodnje.

Prepoznavanje truda i rada domaćih poljoprivrednika i OPG-ova te dugogodišnja podrška razvoju hrvatske poljoprivrede na zadovoljstvo kupaca diljem Hrvatske, ključne su strateške odrednice u poslovanju Konzuma. To na najbolji način potvrđuje kroz suradnju s više od 4.000 malih i velikih proizvođača voća i povrća iz svih dijelova Hrvatske, i to putem direktnih isporuka na vlastite distributivne centre, njihovih otkupnih stanica ili svojih strateških partnera. Kupci u Konzumovim prodavaonicama diljem zemlje tako imaju preko 80 posto voća i povrća uzgojenog i proizvedenog u Hrvatskoj. Taj će postotak dodatno narasti nakon pokretanja inicijative kojom je, nakon privremenog zatvaranja tržnica diljem Hrvatske, malim domaćim poljoprivrednicima i OPG-ovima otvorio prijeko potreban prodajni kanal. Do sada je uspostavljena suradnja s 200-ak novih malih proizvođača te je u prvom tjednu suradnje s njima otkupljeno oko 70.000 komada salate, 18.000 kg blitve, 5.000 kg poriluka, 5.000 kg peršina i 1.300 kg mladog luka, a u narednom periodu navedene brojke će i rasti, uključujući i neke druge kulture poput primjerice jagoda.

Prethodna novost
Sljedeća novost

Slične novosti

Popust umirovljenicima za kolovoz
Popust umirovljenicima za kolovoz

Popust umirovljenicima za kolovoz

Novosti

U srijedu, 11.8., cijeli dan 10% popusta umirovljenicima na ukupan iznos računa u svim prodavaonicama. Vrijedi i za proizvode na akciji!

Nagradni igra Maggi i Thomy
Nagradni igra Maggi i Thomy

Nagradni igra Maggi i Thomy

Novosti

Kupi Maggi & Thomy proizvode i osvoji 50,000 kn na IKEA poklon bon kartici i druge vrijedne nagrade!

​Osvježi ljeto i osvoji Fiat Činkvečento
​Osvježi ljeto i osvoji Fiat Činkvečento

​Osvježi ljeto i osvoji Fiat Činkvečento

Novosti

Kupi omiljeni Somersby okus u bilo kojem pakiranju u Konzum prodavaonicama i/ili webshopu od 1. - 31.8. 2021. i osvoji Fiat 500 Hybrid Dolcevita